مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 12:552020-10-15سياسي

12 قرن علم داری زنان نوغان برای عزای غریب طوس


زنان نوغان اولین کسانی هستند که بعد از تشییع امام رضا(ع) در جوار مدفن آن امام در رثایش گریستند و این سنت را به قدمت 12 قرن زنده نگه داشتند.

- مشهد- زنان نوغان اولین کسانی هستند که بعد از تشییع امام رضا(ع) در جوار مدفن آن امام در رثایش گریستند و این سنت را به قدمت 12 قرن زنده نگه داشتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، زنان محله نوغان، یکی از محله های بسیار کهن خراسان، نخستین عزاداران بر پیکر وجود پاک امام هشتم (ع) هستند.

12 قرن پیش با شهادت غریبانه امام رئوف حضرت ثامن الحجج (ع)، زنان نوغان پس از باخبر شدن از شهادت ایشان با بخشیدن مهریه های خود به شوهرانشان، اجازه گرفتند تا در آن هنگامه غمبار و حزن انگیز، شاخه های گلی را تهیه دیده و برای عرض ارادت به امام الرئوف (ع) راهی تشییع پیکر شوند.

زنان نوغان بسیار پرشکوه در این مراسم جانسوز شرکت کردند و با این کار نیک، غریب نوازی و مهمان نوازی را برای خود به ثبت رساندند؛ اقدامی که برای همیشه تاریخ ماندگار بوده و خواهد ماند.

زنان نوغان اولین کسانی هستند که در آن برهه تاریخی بعد از تشییع امام رضا (ع) در جوار مدفن آن امام در رثایش گریستند و این سنت را به قدمت 12 قرن زنده نگه داشتند و آن را به دخترانشان انتقال دادند و ما نیز این حرکت و سنت عظیم تاریخی زنان نوغان را به فرزندانمان منتقل خواهیم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

12 قرن علم داری زنان نوغان برای عزای غریب طوس

12 قرن علم داری زنان نوغان برای عزای غریب طوس