مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 17:152020-10-15اقتصادي

11 درصد معلولیت ها در اردبیل نابینایی و کم بینایی است


معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل گفت: 11 درصد معلولان استان اردبیل را افراد نابینا و کم بینا تشکیل می دهند که به نسبت میانگین کشوری دو درصد پایین تر هستیم.

- ولی یعقوبی 24 مهرماه در مراسم روز عصای سفید در اردبیل اظهار کرد: براساس بانک اطلاعاتی سازمان بهزیستی بیش از 2 هزار و 394 روشندل در استان شناسایی شده و از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

وی با بیان اینکه اکثر نابینایان تحت پوشش بهزیستی بوده و از حمایت های این سازمان استفاده می کنند، خاطرنشان کرد: در مقایسه با سایر استان ها میزان معلولیت نابینایی و کم بینایی در استان دو درصد پایین تر از متوسط کشوری است و در این استان از کل معلولان 11 درصد نابینا و کم بینا هستند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان اردبیل به برنامه های مشاوره و پیشگیری در کاهش معلولیت ها اشاره کرد و گفت: طرح های خوبی در این زمینه در حال اجراست که ارائه مشاوره های قبل از ازدواج، ژنتیک و همچنین طرح غربالگری بینایی از جمله آنهاست که تلاش می شود از وقوع معلولیت ها و تشدید آنها جلوگیری شود.

یعقوبی هزینه ارائه این خدمات را برای گروه های کم درآمد رایگان اعلام و تصریح کرد: 78 هزار کودک سه تا 6 سال در قالب طرح غربالگری بینایی مورد سنجش قرار گرفته اند تا کودکانی که دچار تنبلی چشم هستند برای مداوا به مراکز بیمارستانی ارجاع دا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

11 درصد معلولیت ها در اردبیل نابینایی و کم بینایی است

11 درصد معلولیت ها در اردبیل نابینایی و کم بینایی است