مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 24 مهر 1399 ساعت 18:052020-10-15اقتصادي

بلیت را بریل چاپ کنید


سه کلیک هم زمان با روز جهانی عصای سفید، از سامانه فروش بلیت هواپیما و قطار با خط بریل به منظور تسهیل امور نابینایان رونمایی کرد.

- "سه کلیک" هم زمان با روز جهانی عصای سفید، از سامانه فروش بلیت هواپیما و قطار با خط بریل به منظور تسهیل امور نابینایان رونمایی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سایت سه کلیک، طبق آمار انجمن نابینایان ایران حدود 800 هزار نفر در کشورمان با اختلال بینایی مواجه اند که از این تعداد 150 هزار نفر نابینای مطلق هستند و بر این اساس ایران جزو 16 کشور اول دنیا در جمعیت بالای نابینایان است.

این قشر فرهیخته که اغلب دارای سواد دانشگاهی بالاتری در بین انواع دیگر معلولیت ها هستند، سطح مطالبه گریشان نسبت به مشکلات و محدودیت های موجود ارکان کاری و زندگی به تناسب دانش شان، همواره روندی صعودی داشته و دارد؛ به گونه ای که همین خواسته های بر حق و مطالبات متناسب با محدودیت جسمی شان، مسئولان و بخش ها را به تدارک امکانات مطلوب این جامعه سوق داده است.

باتوجه به جمعیت بالای نابینایان کشور و علی رغم تمامی تلاش های صورت گرفته نهادی و انفرادی برای رفع چالش های پیش روی این قشر، همچنان امکانات و شرایط درخورِ کمی برایشان فراهم شده است و به عنوان مثال نابینایان عزیز کشورمان همچنان نیازمند سامانه های هوشمندی برای پرداخت های آنلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بلیت را بریل چاپ کنید

بلیت را بریل چاپ کنید