مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مهر 1399 ساعت 05:352020-10-16سياسي

دادگاه در چه صورت دستور فروش املاک مشترک را می دهد


در یکی از استعلام های قضات به معاونت حقوقی قوه قضاییه سوالی پیرامون صدور دستور فروش دادگاه در رابطه با املاک مشاع را مطرح کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، در یکی از استعلام های قضات به معاونت حقوقی قوه قضاییه سوالی پیرامون صدور دستور فروش دادگاه در رابطه با املاک مشاع را مطرح کردند.

در این استعلام آمده است که در صورتی که دو یا چند نفر با سند عادی ملکی را خریداری کنند، آیا یکی از شرکاء ملک می تواند صدور دستور فروش را از دادگاه درخواست کند.

در صورتی که دستور فروش را نتوان صادر کرد، آیا یکی از شرکاء می تواند با استناد به سند عادی، صدور حکم مبنی بر فروش مال مشاع را درخواست کند؟ 2- فردی در سال 1387 به موجب یک فقره سند عادی قطعه زمینی را واگذار می کند و پس از سپری شدن چند سال مجدداً همان ملک را با سند رسمی به شخص دیگری منتقل می کند.

آیا دارنده سند عادی می تواند به استناد مبایعه نامه عادی با لحاظ مواد 47 و 48 قانون ثبت اسناد و املاک مصوب 1310 باصلاحات و الحاقات بعدی و ماده 1305 قانون مدنی ابطال سند رسمی را درخواست کند و آیا چنین دعویی مسموع است؟ نظریه مشورتی اداره کل حقوقی قوه قضاییه: الف- نسبت به املاک ثبت شده ای که به موجب حکم قطعی واحد ثبتی مربوطه غیر قابل افراز تشخیص داده شده است، صدور دستور فروش موضوع ماده 4 قانون افراز و فروش املاک مشاع مص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادگاه در چه صورت دستور فروش املاک مشترک را می دهد

دادگاه در چه صورت دستور فروش املاک مشترک را می دهد