مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مهر 1399 ساعت 05:402020-10-16پزشكي

چرا کودکان چاق می شوند/ اپیدمی مصرف غذاهای آماده


یک کارشناس تغذیه، در ارتباط با علل افزایش چاقی در کودکان، نکاتی را متذکر شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، منیره دادخواه، در خصوص چاقی کودکان در کشور، گفت: شیوع اضافه وزن و چاقی کودکان مسئله ای است که در بیشتر کشورها از جمله ایران رو به افزایش بوده و علت اصلی آن شیوه زندگی خانواده ها در عصر حاضر است.

به عبارتی در کنار بی تحرکی یا کمی فعالیت بدنی روزانه، مقدار و بار مصرف مواد غذایی پر کالری (مواد غذایی حاوی چربی و قند زیاد) افزایش قابل توجه ای پیدا کرده و کودکان نیز از این معضل مستثنی نیستند.

وی افزود: زندگی ماشینی امروز و مشغله زیاد خانواده ها سبب شده که والدین فرصت کافی برای گذراندن زمان با کودکان خود و آماده سازی غذا در منزل را نداشته باشند.

این مسئله سبب شده، هم دفعات مصرف غذاهای آماده، فست فودها و میان وعده های پر کالری و کم ارزش، افزایش یابد و هم زمان تخصیص یافته به ورزش و تحرک بدنی در هفته ناچیز باشد.

این کارشناس تغذیه در خصوص رژیم غذایی کودکان، گفت: معمولاً به کودکان که در سن رشد هستند، رژیم کاهش وزن داده نمی شود ولی وقتی میزان مصرف غذایی آنها مطابق با نیاز روزانه شأن بر حسب سن و جنس باشد، به طبع به کنترل وزن و پیشگیری از چاقی کمک خواهد کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا کودکان چاق می شوند/ اپیدمی مصرف غذاهای آماده

چرا کودکان چاق می شوند/ اپیدمی مصرف غذاهای آماده