مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مهر 1399 ساعت 05:552020-10-16فرهنگي

شاهکار یک غیرمسلمان تا درخشش مداح بین المللی جهان اسلام +صوت


سالرو وفات پیامبر اسلام (ص) بهانه ای شد تا نگاهی اجمالی به بهترین و ماندگارترین آثار موسیقایی در وصف پیامبر مهربانی ها (حضرت محمد (ص) داشته باشیم، - اما ملسما یکی از برجسته ترین ابعاد این فیلم سینمایی، موسیقی تیتراژ آغازین و پایانی آن است، آثار بی کلامی که روح و طراوت خاصی به فیلم بخشیده است به طوری که با گذشت زمان، تغییر سلیقه های موسیقایی و ورود سبک های جدید همچنان این اثر جز پرطرفدارترین و وخاص ترین آثار تاریخ موسیقی فیلم به شمار میرود.

موریس ژار، آهنگ ساز و رهبر ارکستر فیقد فرانسوی خالق این اثر ماندگار تاریخ سینمای دنیا بوده است وی برنده سه جایزه اسکار در بخش بهترین موسیقی فیلم نیز شده استاین آهنگساز به عنوان یکی از آهنگسازان مشهور هالیوود شناخته می شود.

اگرچه او برای چندین کنسرت آهنگ ساخته است، ولی شهرت بیشتر او بخاطر موسیقی فیلم های موفقی، چون لورنس عربستان (1962)، دکتر ژیواگو (1965)، گذرگاهی به هند (1984) می باشد، که هر سه برنده جایزه اسکار شده اند.

از دیگر آثار مشهور او موسیقی فیلم های رسالت و عمر مختار (1981) میتوان اشاره کرد وی بیش از صد و پنجاه موسیقی فیلم برای کارگردانان مشهوری مانند جان فرانکن هایمر، آلفرد هیچکاک، جان هیوستون، دیوید لین، لوچینو ویسکونتی و پیتر ویر ساخت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شاهکار یک غیرمسلمان تا درخشش مداح بین المللی جهان اسلام +صوت

شاهکار یک غیرمسلمان تا درخشش مداح بین المللی جهان اسلام +صوت