مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مهر 1399 ساعت 09:252020-10-16بين الملل

بامداد 27 مهر، پایانی بر یک محدودیت و شکستی برای واشنگتن


30 بامداد یکشنبه 27 مهر ماه محدودیت های تسلیحاتی ایران به صورت خودکار پایان می یابد و آنگونه که حسن روحانی رییس جمهور اعلام کرد از یکشنبه می توانیم اسلحه مان را به هر که خواستیم بفروشیم و از هر که خواستیم اسلحه بخریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، با وجود تشدید تلاش های چند ماه اخیر آمریکا   برای تمدید محدویت های تسلیحاتی ایران مندرج در قطعنامه 2231 و توسل به راهکارهای مختلف از قطعنامه پیشنهادی در شورای امنیت سازمان ملل گرفته تا لابی و اعمال فشار بر برخی کشورها برای همراهی با آن به منظور جلوگیری از لغو این محدودیت ها، ولی این محدودیت ها بالاخره 18 اکتبر (27 مهر ماه/ یکشنبه) ساعت 3:30 بامداد و در پنجمین سالگرد برجام به صورت خودکار برداشته می شود.

  بر اساس قطعنامه 1747 شورای امنیت سازمان ملل متحد که در ماه مارس سال 2007 تصویب شد تحریم هایی علیه برنامه توسعه موشک های بالستیک ایران تصویب و هرگونه صادرات و واردات سلاح های سنگین هم از سوی ایران ممنوع شد.

پس از آن قطعنامه 1929 شورای امنیت سازمان ملل متحد در 9 ژوئن 2010 به تصویب این شورا رسید و بر اساس آن تمامی کشورها می بایست از انتقال هرگونه تانک، خودروهای زرهی، هواپیماهای جنگی، هلیکوپترهای تهاجمی، توپخانه کالیبر بالا، کشتی های نظامی، موشک و سیستم ها و قطعات مرتبط با آن ها به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بامداد 27 مهر، پایانی بر یک محدودیت و شکستی برای واشنگتن

بامداد 27 مهر، پایانی بر یک محدودیت و شکستی برای واشنگتن