مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 25 مهر 1399 ساعت 11:552020-10-16سياسي

نباید فریب لبخند دشمن را بخوریم/وقف نیازمند ایثار و ازخودگذشتگی است


عقلانیت» اقتضاء می کند به دشمن فریبکاری که بارها فریبکاری اش را ثابت کرده است، اعتماد نکنیم و فریب لبخندهایش را نخوریم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از چرام، حجت الاسلام سیدنورالله افشار ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تبیین مفهوم عقلانیت در سیاست خارجی و مواجهه با دشمن، اظهار کرد: زیرساخت عقلانیت، مبارزه با نفس است،اصلی ترین و مهم ترین جنبه عقلانیت این است که انسان در محاسبات ذهنی اش، هوای نفس و امراض قلبی اش را دخالت ندهد امراضی همچون ترس، راحت طلبی، قدرت طلبی و .

انسانی که در محاسبات ذهنی اش، خواسته یا ناخواسته، امراضی همچون ترس، راحت طلبی و قدرت طلبی دخالت دارد، اگرچه عالم باشد، اما عاقل نیست چراکه درواقع امیال نفسانی او هستند که برای او تصمیم سازی می کنند.

امام جمعه چرام،عنوان داشت: جریان تحریف، ، همواره تلاش کرده تا در تعریفی کاملاً واژگونه، محاسبه غلط ناشی از ترس را عقلانیّت و محاسبه درست همراه با شجاعت را بی عقلی ، تندروی و تصمیم احساسی معنا کند.

وی، افزود: این مسئله از نمونه های قرآنی و تاریخی نیز برخوردار است، به عنوان نمونه قرآن کریم از کسانی یاد می کند که برای سازش و اظهار دوستی با دشمن، توجیهات بظاهر عقلایی همچون جلوگیری از ناامنی را بهانه می آورند، در حالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نباید فریب لبخند دشمن را بخوریم/وقف نیازمند ایثار و ازخودگذشتگی است

نباید فریب لبخند دشمن را بخوریم/وقف نیازمند ایثار و ازخودگذشتگی است