مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 مهر 1399 ساعت 04:502020-10-17سياسي

روایت سنگی که نماد شیون سال های دور ایلامیان است


سنگ سفید شیون در منطقه گردشگری تنگه شمشه شهرستان چرداول قرار دارد که مردگان استان ایلام توسط افراد درجه یک خود بر روی این سنگ تغسیل داده می شدند؛ - خبرگزاری فارس- ایلام؛ کبری هواسی: از ابتدای هستی تا به امروز یکی از اساسی ترین تفکرات آدمی را مساله مرگ و جهان پس از آن تشکیل داده است؛ این بینش در تمامی جوامع دارای مجموعه ای از نمودها و جلوه های گوناگون است؛ از آیین ها، مراسم و سرودها گرفته تا خلق آثاری همچون سنگ هایی که مردگان را روی آن غسل می دادند.

یکی از اجزا لاینفک تفکر هستی مساله مرگ و جهان پس از آن بوده است؛ مفهوم سنگ از دیرباز همواره برای آدمی از جایگاه خاصی برخوردار بوده، چه در قالب منزل گاه و چه در جایگاه محل آرامگاه ابدی انسان ها، آنجا که ما را شست وشو می دهند و در نهایت تدفین ابدی می کنند.

سنگ سفید شیون در استان ایلام شهرستان چرداول در منطقه تفریحی و گردشگری تنگه شمشه قرار دارد؛ یکی از سنگ های مهمی که گذشتگان از آن خاطرات زیادی دارد، خاطرات شیون سال های دور ایلامی ها که مردم در آن زمان مردگان را روی این سنگ شست وشو می دادند و در نهایت آن را تدفین می کردند.

  مردم مردگان خود را بر روی سنگ سفید شیون شست وشو می دادند علی اصغر پور دهقان یکی از اهالی منطقه هلسم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام، گفت: مردم در گذشت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت سنگی که نماد شیون سال های دور ایلامیان است

روایت سنگی که نماد شیون سال های دور ایلامیان است