مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 مهر 1399 ساعت 06:152020-10-17بين الملل

فقر، بحران مالی جهانی


هفدهم اکتبر، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان روز جهانی ریشه کنی فقر نام گذاری شده و این در حالی است که امروز حجم قابل توجهی از مردم جهان با پدیده «فقر» دست وپنجه نرم می کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از فیروزآباد، نظرسنجی ها نشان می دهد که امروزه معیشت دغدغهٔ اصلی مردم را شکل می دهد و باور ما این است که نیازمند به یک مطالعه ساختارمند در مورد فقر هستیم.

برای فهم مسائل و از جمله فقر باید به دو موضوع کلیدی تاریخ ساز توجه کنیم که در وهله نخست رقابت میان کشورها و گروه ها، شکل تجسد یافتهٔ رقابت میان اندیشه ها است.

بنابراین برای فهم مشکل حال باید از اندیشه ها شروع کنیم.

هر جامعه ای که خواهان تغییرات اعتلا بخش است باید تکلیف خود را با دو نیاز اندیشه ای راهبردی روشن کند: که نخست بنیان های اندیشه ای شکل دهندهٔ وضع موجود چیست؟ و دوم این که فهم خطوط کلی بنیان های اندیشه ای شکل دهندهٔ وضع مطلوب خواهد بود.

ایرانیان در صورت بندی وضعیت مطلوب، به مراتب ناکارآمدتر از صورت بندی وضعیت نامطلوب هستند و این مسئله، ما را دچار سرگشتگی کرده است.

نقطه عزیمت ما برای بررسی فقر باید مسئله نابرابری های ناموجه و ساختارهای نهادی ریشه داری باشد که به طرز شگفت انگیزی توانایی ایجاد نابرابری غیرموجه را دارد و در یک درهم تنیدگی با گسترش فقر هم همراه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقر، بحران مالی جهانی

فقر، بحران مالی جهانی