مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 مهر 1399 ساعت 08:252020-10-17بين الملل

دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی به سودان می رود


رسانه های سودان اعلام کردند، دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی امروز (شنبه) برای اولین بار از زمان تحویل گرفتن پرونده دارفور به خارطوم سفر می کند.

- رسانه های سودان اعلام کردند، دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی امروز (شنبه) برای اولین بار از زمان تحویل گرفتن پرونده دارفور به خارطوم سفر می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رادیو بنقا متخصص در اخبار دارفور به نقل از منابعی اعلام کرد، فاتو بن سودا، دادستان کل دادگاه کیفری به درخواست دولت انتقالی برای نخستین بار به خارطوم خواهد آمد و با عبدالله حمدوک، نخست وزیر و وزیران خارجه، دادگستری و دادستان کل سودان دیدار و در پایان کنفرانس خبری خواهد داشت.

بن سودا دهم ژوئن به شورای امنیت گزارش داد، علی کوشیب با نام جنگی علی محمد علی عبدالرحمان از فرماندهان شبه نظامیان جنجوید در سودان که متهم به ارتکاب جنایت جنگی در وقایع دارفور شده است، خود را تسلیم کرده و تحت بازداشت است.

وی از شورای امنیت خواسته بود، تمام تلاش خود را برای تحویل چهار متهم سودانی دیگر از جمله عمر البشیر، رییس جمهوری برکنار شده سودان برای حضار در مقابل دادگاه کیفری به کار گیرند.

دادگاه کیفری بین المللی در سال های 2007، 2009، 2010 و 2012 حکم بازداشت عمر البشیر، عبدالرحیم حسین، وزیر اسبق دفاع سودان، احمد محمد هارون، از مشاوران البشی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی به سودان می رود

دادستان کل دادگاه کیفری بین المللی به سودان می رود