مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 مهر 1399 ساعت 09:152020-10-17سياسي

هوشمندسازی دستگاه قضایی با اجرای طرح پرونده های تمام الکترونیک


رییس کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: در راستای هوشمندسازی دستگاه قضایی ، اجرای طرح پرونده های تمام الکترونیک در دادگستری استان آغاز شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازمد ظله العالی و سیاست های ابلاغی از سوی ریاست محترم قوه قضاییه به منظور توسعه دادرسی الکترونیک و هوشمند سازی دستگاه قضایی، اجرای طرح پرونده های تمام الکترونیک در دادگستری هرمزگان آغاز شده است.

وی یادآور شد: اجرای این طرح علاوه بر صرفه جویی در هزینه ها، ضریب امنیتی پرونده ها را نیز افزایش می دهد و موجب تسریع در رسیدگی ها و تسهیل امور اداری خواهد شد.

رییس کل دادگستری استان هرمزگان، چالاک سازی و چابک سازی سازمان، حفظ حریم خصوصی افراد، کاهش نیاز به مراجعات حضوری مردم به مراجع قضایی، ارتقای ضریب امنیت در نگهداری پرونده های فیزیکی و مستندات کاغذی آنها و جلوگیری از دسترسی عوامل غیرمجاز، افزایش سرعت دسترسی از طریق سامانه های دیجیتال به اطلاعات پرونده توسط اشخاص مجاز و جلوگیری از سوء استفاده احتمالی از مشخصات سجلی اشخاص را از دیگر امتیازات تشکیل پرونده الکترونیکی نسبت به پرونده فیزیکی ذکر کرد.

صالحی در ادامه افزود: بر اساس ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری مصوب 1392، استفاده از سامانه های رایانه ای یا مخابراتی مانند ارتباط تصویری از راه دور، نمابر و تلفن، برای طرح شکایت یا دعو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هوشمندسازی دستگاه قضایی با اجرای طرح پرونده های تمام الکترونیک

هوشمندسازی دستگاه قضایی با اجرای طرح پرونده های تمام الکترونیک