مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 26 مهر 1399 ساعت 12:202020-10-17سياسي

نظر مراجع تقلید درباره دق الباب کردن در مساجد در اول ماه ربیع الاول چیست؟


در سال های اخیر با شروع ماه ربیع الاول جمعی از مردم به در مساجد رفته و دق الباب می کنند که هیچ سند و روایتی مبتنی بر انجام این عمل نیست حال در اینجا به نظر مراجع در این موضوع پرداخته شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجی پلاس، خرافات و تمسک به اموری که مستند و مدرک معتبر روایی و دینی ندارند از جمله اموری است که موجب انحراف دین و منجر به بدعت در دین می شود.

آداب و رسومی که با رنگ و لعاب دینی در جامعه ظهور می کنند.

چند سالی است که در شب اول ماه ربیع الاول حرکتی در بعضی مساجد باب شده است بدین ترتیب که از حدود نیمه شب تا اذان صبح افرادی با در دست داشتن شمع، پشت در مساجد مراجعه و با کوبیدن به در مساجد و خواندن اذکاری توسل جسته و حاجات خود را طلب می کنند، البته این عمل را تا هفت مسجد ادامه می دهند.

در سال 1380 استفتایی از سوی مسجد رضویه تهران از مراجع عظام صورت پذیرفته است که به اتفاق علما این عمل مردود اعلام شده است.

متن استفتای انجام شده به شرح زیر است: 1- آیا چنین عملی مستند روایی دارد؟ 2- آیا چنین عملی (که در حال گسترش است) می تواند به عنوان یک حرکت شایسته مورد تأسی دیگران قرار گیرد؟ 3- در صورتی که عمل فوق از جمله خرافات یا خدای نکرده نوعی بدعت باشد وظیفه ما (ائمه جماعات و متدینین) در این خصوص چیست؟ آیت الله خامنه ای: بسمه تعالی، عمل فوق الاشاره مستند روا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نظر مراجع تقلید درباره دق الباب کردن در مساجد در اول ماه ربیع الاول چیست؟

نظر مراجع تقلید درباره دق الباب کردن در مساجد در اول ماه ربیع الاول چیست؟