مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 05:302020-10-18اقتصادي

افزایش تولید برنج سفید از پرورش راتون در گیلان/برداشت نیمی از محصول


مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به دلیل افزایش سطح اراضی پرورش راتون در استان، تولید برنج سفید حاصل از این محصول نیز در گیلان افزایش یافته است.

- ایسنا/گیلان مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: به دلیل افزایش سطح اراضی پرورش راتون در استان، تولید برنج سفید حاصل از این محصول نیز در گیلان افزایش یافته است.

ابراهیم اکبرزاده در گفت و گو با ایسنا گفت: گیلان 16شهرستان دارد و در همه شالیزارهای شهرستان های گیلان راتون پرورش داده شده است.

وی افزود: سال گذشته در 80هزار هکتار از شهرستان ها راتون پرورش داده شد این در حالیست که امسال در بیش از 91هزار هکتار از شالیزارهای استان راتون پرورش یافته است.

اکبرزاده ادامه داد: تاکنون محصول راتون در نیمی از اراضی برنجکاری استان برداشت شده است و مابقی نیز به زودی برداشت می شود.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: با توجه به افزایش سطح پرورش راتون در گیلان شاهد افزایش تولید برنج سفیدی هستیم که از پرورش این محصول در گیلان به دست خواهد آمد.

وی افزود: از آنجاییکه دوره تولید شلتوک از پرورش راتون کوتاه تر از برنج اولیه است و از سم و کود کمتری استفاده می شود، میزان پروتیئن این برنج بیش از نشاسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید برنج سفید از پرورش راتون در گیلان/برداشت نیمی از محصول

افزایش تولید برنج سفید از پرورش راتون در گیلان/برداشت نیمی از محصول