مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 06:102020-10-18پزشكي

تاثیر بحران کووید 19 بر سلامت روان زنان


زنان خطر بحران را جدی تر تلقی می کنند، شبکه روابط اجتماعی فعالی دارند و خبر را از کانال های غیر رسمی همانند ارتباطات دوستانه بیشتر دریافت می کنند و همین امر منجر به افزایش آسیب های روحی و روانی در شرایط کرونا برای آن ها می شود.

- گوهر یسنا انزانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به هفته ملی سلامت زنان و با بیان اینکه آسیب پذیری آقایان در شرایط بحران کمتر از خانم ها است، اظهار کرد: خانم ها در شرایط بحران کووید19 دچار اختلال فشار روانی پس از سانحه، اضطراب، افسردگی، خشم، ترس، وسواس عملی و فکری بیشتری می شوند.

این روانشناس ادامه داد: همچنین ارتباط بین فردی آن ها با همسر و فرزندانشان مختل می شود و فشارهای کاری و جسمانی، غم و اندوه و.

برای آن ها شدت می گیرد، خواب آنها بهم می ریزد، تحریک پذیرتر می شوند و به طور کلی خانم ها در بحران کووید 19 شرایط پر تنش تری را نسبت به آقایان تجربه می کنند.

وی معتقد است که در بحران کووید 19، زنان دچار تعارض نقش بسیاری شده اند چراکه اغلب مسئولیت مدیریت داخلی کانون خانواده بر عهده زنان است، همچنین شرایط خانه داری با توجه به حضور مداوم بچه ها در خانه و به موازات آن حضور در محل کار و انجام فعالیت های کاری بانوان، برای بانوان شاغل بسیار سخت تر از قبل شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر بحران کووید 19 بر سلامت روان زنان

تاثیر بحران کووید 19 بر سلامت روان زنان