مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 08:552020-10-18اقتصادي

مرمت اضطراری بقاع 72 تن ساروق به زودی انجام می شود


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی گفت: مرمت اضطراری بقاع 72 تن ساروق در شهرستان فراهان به زودی انجام می شود.

-  سید محسن رحمتی در گفت وگو با خبرنگار فارس در اراک با بیان اینکه   مرمت اضطراری بقاع 72 تن ساروق  به زودی انجام می شودگفت: این مرمت اضطراری با اعتباری بالغ بر 700 میلیون ریال انجام خواهد شد.

وی افزود: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال بارندگی ها در این فصل اولویت اقدامات مرمتی، مرمت گنبدها و بام هر دو بقعه خواهد بود.

 معاون میراث فرهنگی استان مرکزی گفت:  پس از انجام اقدامات اضطراری روی بام و گنبدها در فاز دوم این مرمت سایر بخش ها به ویژه بدنه های خارجی و داخلی و همچنین مرمت و تثبیت تزیینات و نقاشی های داخل بقاع در دستور کار قرار دارد.

وی گفت: بر اساس بازدیدی که سرپرست اداره کل و نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان  از این بنا داشتند مرمت کامل این بنا نیاز به اعتباری بالغ بر 4 میلیارد ریال دارد که  به زودی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

 رحمتی گفت: امامزاده 72 تن ساروق  می تواند به مهم ترین قطب گردشگری زیارتی استان تبدیل شود.

 معاون میراث فرهنگی استان مرکزی در ادامه گفت: بنای امامزادگان 72 تن مربوط به سده ششم هجری است که در سال 1316 در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت اضطراری بقاع 72 تن ساروق به زودی انجام می شود

مرمت اضطراری بقاع 72 تن ساروق به زودی انجام می شود