مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 10:552020-10-18اجتماعي

روایت درد و رنج اهالی روستای درونه


درونه در 54 کیلومتری بردسکن، روستایی بسیار قدیمی که وجود قلعه دختر مربوط به سده 6 تا 9 هجری بیانگر قدمت آن است؛ اما سال هاست با کلکسیونی از مشکلات مواجه است.

- ایسنا/خراسان رضوی درونه در 54 کیلومتری بردسکن، روستایی بسیار قدیمی که وجود قلعه دختر مربوط به سده 6 تا 9 هجری بیانگر قدمت آن است؛ اما سال هاست با کلکسیونی از مشکلات مواجه است.

وارد روستا که می شوی از همان ابتدا غبار محرومیتی که بر روی آن نشسته را به عینه می بینی، اهالی این روستا که کارگر و کشاورزند در سرما و گرما با وجود امکانات کم منطقه، دست از تلاش برای کسب روزی حلال بر نمی دارند و سختی ها را بر خود هموار می کنند.

مردان و زنان روستانشین درونه با دستانی پینه بسته در پیچ و خم مشکلات، روزگار سپری می کنند؛ اما آنچه سبب گلایه و ناراحتی مردم این دیار محروم شده عوامل طبیعی، فقر و تنگدستی نیست، بلکه نبود گاز، شوری آب و خاکی بودن بسیاری از معابر است که رنج آن ها را مضاعف کرده است.

در بسیاری از موارد مردم روستا، قربانی عدم مدیریت صحیح می شوند تا جایی که اکنون شاهد مهاجرت جوانان زیادی، از روستاها به شهرهای بزرگ تر برای کارگری هستیم که اگر تا کنون توجه ویژه تری به روستاها می شد، اکنون شاهد کوچ و رفتن جوانان روستای درونه و سایر روستاها به شهرها و سکونت در حاشیه آن ها نبودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت درد و رنج اهالی روستای درونه

روایت درد و رنج اهالی روستای درونه