مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 11:502020-10-18اقتصادي

عدم ممنوعیت صادرات سنگ آهن به تولید فولاد کشور آسیب می زند


صادرات سنگ آهن با کیفیت در جنوب کشور که مورد نیاز واحدهای فولادسازی است مدتی است که خبر ساز شده و در نهایت با ورود پلیس امنیت اقتصادی هرمزگان تلاش برای جلوگیری از خام فروشی ادامه دارد.

- اخبار شرکتها؛ معاون خرید ذوب آهن اصفهان در این باره گفت: ما پاسخ مقام قضایی را داده و نیاز خود را از نظر کمی و کیفی اعلام کرده ایم.

حال این که صادرات سنگ کیفی و مناسب در جنوب کشور انجام می شود دلیل آن عدم ممنوعیت صادرات است .

محمد جعفر صالحی، ادامه افزود: اکنون با بالارفتن نرخ ارز در کشور صادرکنندگان حاضر هستند تا عوارض صادراتی را پرداخت کرده و در مقابل به درآمدهای ارزی دست پیدا کنند تا این که سنگ آهن را در داخل کشور به ریال فروخته و به دست مصرف کننده داخلی برسانند، زیرا قیمت جهانی سنگ آهن نیز بالا رفته و منجر شده تا جذابیت صادرات سنگ آهن افزایش یابد و در این زمینه نیز اقدامی نمی توان انجام داد و در نهایت این صادرات به ضرر فولادسازان داخلی تمام می شود.

وی در ادامه گفت: برای جلوگیری از این اتفاق باید صادرات سنگ آهن ممنوع شود که آن نیز از لحاظ قانونی شرایط خاص خود را نیاز دارد و همه صادرات نیز با مجوز رسمی انجام شده و برخی نیز به صورت قاچاق بوده است که در این زمینه مسئولان بندری باید پاسخگوی این موضوع باشند که باری که مجوز صادراتی نداشته چگونه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عدم ممنوعیت صادرات سنگ آهن به تولید فولاد کشور آسیب می زند

عدم ممنوعیت صادرات سنگ آهن به تولید فولاد کشور آسیب می زند