مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 20:052020-10-18حوادث

آتش زدن کاه و کلش باعث از بین رفتن میکروارگانیسم های خاک می شود


رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: آتش زدن کاه و کلش به جای مانده از مزارع باعث از بین رفتن میکروارگانیسم های موجود در خاک شده و در بلندمدت خاک دچار آسیب می شود.

- ایسنا/لرستان رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: آتش زدن کاه و کلش به جای مانده از مزارع باعث از بین رفتن میکروارگانیسم های موجود در خاک شده و در بلندمدت خاک دچار آسیب می شود.

اسفندیار حسنی مقدم در جلسه بررسی وضعیت ایجاد آلودگی های به وجود آمده در مناطق جنوبی شهرستان خرم آباد به دلیل آتش زدن کاه و کلش به جای مانده از مزارع برنج که امروز 28 مهرماه صورت گرفت، در خصوص آتش سوزی های پس چر مزارع برنج حومه شهرستان، اظهار کرد: به زعم کشاورزان آتش زدن کاه و کلش دارای فواید است درصورتی که همه کارشناسان کشاورزی این مسئله را مطرود و مردود می دانند چراکه آتش سوزی باعث از بین رفتن میکروارگانیسم های موجود در خاک شده و در بلندمدت خاک دچار آسیب می شود.

وی تصریح کرد: برای اینکه کشاورزان بتوانند راحت تر کشت دوم را انجام دهند تسهیلاتی برای خرید ادوات مکانیزاسیون شامل کارنده ها و دستگاه هایی که باعث خرد شدن کاه و کلش شده و حاصلخیزی خاک را در پی دارد، در اختیار کشاورزان قرار می دهیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آتش زدن کاه و کلش باعث از بین رفتن میکروارگانیسم های خاک می شود

آتش زدن کاه و کلش باعث از بین رفتن میکروارگانیسم های خاک می شود