مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 22:052020-10-18اقتصادي

آخرین وضعیت تامین نهاده های دامی/ اجرای طرح تولید مرغ سایز در آذربایجان شرقی


رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: مرغ سایز قابل قیاس با سایر مرغ ها نیست و اقتصادی تر و سالم تر است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، اکبر فتحی در گفتگو با خبرنگاران در خصوص وضعیت تامین نهاده مرغداری ها در استان، اظهار کرد: واحدهای تولیدی مرغ تخم گذار از دو هفته گذشته به صورت مستقل و مستقیم در سامانه بازارگاه ورود یافته و نهاده های موردنیاز خود را خریدارس می کنند؛ این سامانه در گذشته نیز وجود داشت اما به تازگی اصلاح شده و امکان ورود به تولید کنندگان ایجاد شده است.

وی افزود: موضوع تامین نهاده برای تولیدکنندگان مرغ تخم گذار تقریبا حل شده است اما مرغداران گوشتی از هفته جاری می توانند وارد سامانه شوند و نهاده ها را به طور مستقیم خریداری کنند.

فتحی با تاکید بر این که فقط مرغداری های دارای پروانه فعالیت و بهره برداری امکان ورود به سامانه را دارند، افزود: در این سامانه حداقل 50 درصد سویا و 65 درصد ذرت موردنیاز هر مرغدار تامین می شود و به مرور زمان نیز بر اساس میزان ابلاغیه وزارت، نهاده ها در بین مرغداران توزیع خواهد شد.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلاتی که در راستای تامین نهاده به وجود آمد، وزارت جهادکشاورزی دستورالعمل تولید مرغ سایز مرغی که وزن آن از یک کیلو و 600 گرم بیشتر نباشد را ابلاغ کرده و هر یک از استان ها موظف ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آخرین وضعیت تامین نهاده های دامی/ اجرای طرح تولید مرغ سایز در آذربایجان شرقی

آخرین وضعیت تامین نهاده های دامی/ اجرای طرح تولید مرغ سایز در آذربایجان شرقی