مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 27 مهر 1399 ساعت 22:402020-10-18پزشكي

چگونه می توان از شر سرطان مزاحم زنان ایرانی راحت شد؟


در هر 40 دقیقه، یک زن ایرانی به سرطان پستان مبتلا می شود؛ شاید ترسناک به نظر برسد اما تنها با رعایت چند نکته ساده می توان ازشر بیماری مزاحم زنان ایرانی راحت شد، - آنقدر راحت که دیگر می توان عنوان کشندگی را از روی آن برداشت.

درست است که این بیماری در کنار بیماری های قلبی هم اکنون به یکی از تهدیدهای جدی سلامت زنان کشور تبدیل شده، در ایران این بیماری در صدر سرطان های خانم ها قرار دارد، بروز آن در حال افزایش است و سالانه 6 درصد به آمار مبتلایان به این بیماری افزوده می شود، اما باید این را هم اضافه کرد که کوتاهترین راه کاهش خطر سرطان پستان ضمن رعایت شیوه زندگی سالم، انجام مراقبت های معمول نظیر معاینات دوره ای و انجام ماموگرافی در صورت نیاز به وپژه در افراد پر خطر است.

دکتر خلیق،رییس گروه بیماری های غیرواگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل خیلی ساده به خبرنگار ایسنا خاطرنشان کرد: به طور کلی باید به افراد آموزش داده شود که سرطان بر خلاف تصور عام، یک بیماری قابل پیشگیری است به طوری که بیش از 40 درصد سرطان ها قابل پیشگیری اند.

برای پیشگیری از سرطان پستان باید بدانیم که علل ایجاد کننده سرطان و راه های دوری کردن از آن کدامند و همچنین چه عواملی اثر محافظتی در برابر این سرطان دارند او با اشاره به علایم هشدار دهنده سرطان تصریح ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه می توان از شر سرطان مزاحم زنان ایرانی راحت شد؟

چگونه می توان از شر سرطان مزاحم زنان ایرانی راحت شد؟