مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 05:402020-10-19پزشكي

علل خونریزی غیر طبیعی رحمی در بانوان


متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از خونریزی غیر طبیعی رحمی به عنوان یکی از شایع ترین علل مراجعه بانوان به متخصصین زنان خبر داد.

- ایسنا/مازندران متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل از خونریزی غیر طبیعی رحمی به عنوان یکی از شایع ترین علل مراجعه بانوان به متخصصین زنان خبر داد.

زینت السادات بوذری با اشاره به این موضوع، گفت: خونریزی غیر طبیعی از رحم یکی از شایع ترین علل مراجعه خانم ها به متخصصین زنان بوده که علل خونریزی رحمی در سنین مختلف، متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه در سنین کودکی علل خونریزی رحمی را در مسائلی مانند تروما ، جسم خارجی و غیره باید در نظرگرفت، بیان کرد: در سنین بزرگسالی بیشترین اختلالی که می تواند باعث خونریزی های غیر طبیعی رحمی شود عدم تخمک گذاری، بیماری های خونی ، استرس، حاملگی و عفونت است.

متخصص زنان و زایمان دانشگاه علوم پزشکی بابل ادامه داد: در سنین باروری نخستین علتی که بررسی می شود بارداری است و سپس علل هورمون ها مانند کم کاری یا پرکاری تیرویید ، دیابت، تخمدان پلی کیستیک، یا اختلالات خونی مورد بررسی قرار می گیرد.

وی افزود: مصرف بعضی داروها مانند هپارین و یا وارفارین، دانازول، تاموکسی فن و غیره ممکن است ایجاد خونریزی غیر طبیعی کند و گاهی اوقات فیبروم ها و پولیپ های رحمی ایجاد خون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل خونریزی غیر طبیعی رحمی در بانوان

علل خونریزی غیر طبیعی رحمی در بانوان