مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 06:452020-10-19پزشكي

کرونا چه بلایی سر اعصاب و روانِ مردم آورده؟


مرگ بیش از یک میلیون نفر تنها ظرف چند ماه و ابتلای بیش از 40 میلیون نفر در جهان باعث شده کرونا ترس و وحشتی همه گیر در جهان به وجود آورد، ترس و وحشتی که در کنار تهدید سلامت جسمی افراد، - ایسنا/کرمانشاه مرگ بیش از یک میلیون نفر تنها ظرف چند ماه و ابتلای بیش از 40 میلیون نفر در جهان باعث شده کرونا ترس و وحشتی همه گیر در جهان به وجود آورد، ترس و وحشتی که در کنار تهدید سلامت جسمی افراد، حالا به یک عامل تهدید کننده سلامت روان هم تبدیل شده است.

فوبیا، استرس، اضطراب، وسواس فکری و عملی تنها بخشی از اختلالات روانی هستند که به دنبال شیوع کرونا در سطح جوامع افزایش پیدا کرده، اختلالاتی که افزایش آنها می تواند یک تهدید برای سلامت روانِ هر جامعه ای محسوب شود.

دکتر فائزه تاتاری متخصص اعصاب و روان در گفت و گو با ایسنا در تشریح آثار روانی شیوع بیماری کرونا، گفت: متاسفانه شیوع کرونا موجب افزایش اختلالات روانی شده و مواردی مانند فوبیا، استرس، اضطراب و وسواس در سطح جامعه به شکل چشمگیری افزایش یافته است.

وی افزود: البته به دنبال شیوع حوادث معمولا ترس و اضطراب افزایش می یابد، اما این موارد تا حدی طبیعی است که زندگی افراد را دچار اختلال نکند.

این روانپزشک افزود: قطعا ترس و اضطراب ناشی از بیماری موجب می شود افراد محافظت بیشتری در برابر بیماری داشته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کرونا چه بلایی سر اعصاب و روانِ مردم آورده؟

کرونا چه بلایی سر اعصاب و روانِ مردم آورده؟