مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 10:052020-10-19فرهنگي

ثبت بافت ماسوله غرب در فهرست آثار ملی در دست اقدام است


رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از در دست اقدام بودن ثبت بافت روستای هدف گردشگری ملحمدره شهرستان در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

- ایسنا/همدان رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اسدآباد از در دست اقدام بودن ثبت بافت روستای هدف گردشگری ملحمدره شهرستان در فهرست آثار ملی ایران خبر داد.

کامران اکبری شایگان در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: در حال حاضر شهرستان اسدآباد دارای دو روستای هدف گردشگری ملحمدره معروف به ماسوله غرب کشور واقع در بخش مرکزی و روستای حبشی واقع در بخش پیرسلمان بوده که هم اکنون در حال تهیه مستندات لازم برای ثبت بافت روستای هدف گردشگری ملحمدره در فهرست آثار ملی ایران هستیم.

وی با اشاره به مزایای ثبت بافت فرسوده در فهرست آثار ملی ایران تصریح کرد: هنگامی که بافت فرسوده واجد ارزش روستایی در فهرست آثار ملی کشور ثبت می شود، برای دستگاه های دولتی و مردم روستا هر کدام وظیفه ای تعریف خواهد شد و با این وظایف دیگر شاهد تخریب و نوسازی های غیراصولی ناهمگون با ساختار اصلی و قدیمی روستا نخواهیم بود ضمن اینکه این اقدام مهاجرت معکوس را نیز برای ساکنان و اهالی روستا در پیش خواهد داشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت بافت ماسوله غرب در فهرست آثار ملی در دست اقدام است

ثبت بافت ماسوله غرب در فهرست آثار ملی در دست اقدام است