مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 10:052020-10-19سياسي

رجبی دوانی: راهپیمایی اربعین امسال روحیه ضداستکباری بیشتری به خود گرفت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین رجبی دوانی استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در وبینار تخصصی اربعین پژوهی تمدن اسلامی و ظهور گفت: - یک استاد دانشگاه با بیان اینکه غرب در تلاش است که وجهه سیاسی و استکبارستیزانه را از راهپیمایی اربعین بگیرد، گفت: خون سردار سلیمانی توطئه های غرب را خنثی کرد و راهپیمایی امسال روحیه ضد استکباری بیشتری به خود گرفت.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدحسین رجبی دوانی استاد دانشگاه و پژوهشگر تاریخ اسلام در وبینار تخصصی اربعین پژوهی تمدن اسلامی و ظهور گفت: از بین اهل بیت (ع) ما مراسم عزای اربعین را فقط برای امام حسین (ع) برگزار می کنیم که نشانگر اهمیت اربعین است.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) با قیام خود باعث شد اسلام از نابودی 100 درصد نجات یابد، ما بقای اسلام را مدیون وجود مقدس امام حسین (ع) هستیم و در اربعین که چهل روز از شهادت آن حضرت می گذرد دوباره جوششی عجیب و شگفت در باره قیام آن پدید می آید که این جوشش تا سال بعد باقی می ماند در حقیقت اربعین احیا کننده عاشورا و قیام حضرت سید الشهدا (ع) است.

این استاد دانشگاه افزود: نکته ای که معمولا از آن غفلت می شود این است که در کنار بعد سیاسی اربعین که زنده نگهدارنده عاشوراست بنا به روایات محکم سر مقدس امام حسین (ع) را در روز اربعین در ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رجبی دوانی: راهپیمایی اربعین امسال روحیه ضداستکباری بیشتری به خود گرفت

رجبی دوانی: راهپیمایی اربعین امسال روحیه ضداستکباری بیشتری به خود گرفت