مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 10:202020-10-19اقتصادي

سیاست ارز 4200 تومان موجب اتلاف صدهاهزار میلیارد تومان از منابع کشور شد


معاون اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس گفت: سیاست ارز 4200 تومانی موضوعی است که هم مردم، هم سیاست گذاران و هم برنامه ریزان به خوبی از چند و چون آن واقف هستند و می دانند این سیاست باعث اتلاف صدها هزار میلیارد تومان منابع کشور می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس، سید علی روحانی در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد اظهارداشت: سیاست پرداخت ارز 4200 تومانی ذر نیمه اول سال 97  آغاز شد و پس از دو سال و نیم هنوز درباره اصل این سیاست بحث و گفتگو می شود که این جای تاسف بسیار برای نظام تصمیم گیری کشور دارد.

وی افزود: سیاست ارز 4200 تومانی موضوعی است که هم مردم، هم سیاست گذاران و هم برنامه ریزان به خوبی از چند و چون آن واقف هستند و می دانند این سیاست چقدر تبعات نامناسب دارد و باعث اتلاف صدها هزار میلیارد تومان منابع کشور می شود.

معاون اقتصادی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امسال 9 میلیارد دلار ارز ترجیحی برای واردات کالاهای اساسی در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از نیمی از این رقم اختصاص یافته است.

علی روحانی با بیان اینکه در حال حاضر یارانه ضمنی که برای هر دلار پرداخت می شود 20 هزار تومان است، گفت: با این حساب دولت نزدیک به 200 هزار میلیارد تومان یارانه ضمنی برای واردات چند قلم کالای اساسی در سال جاری پرداخت خواهد کرد؛ حال سوال اینجاست آیا نمی شود ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیاست ارز 4200 تومان موجب اتلاف صدهاهزار میلیارد تومان از منابع کشور شد

سیاست ارز 4200 تومان موجب اتلاف صدهاهزار میلیارد تومان از منابع کشور شد