مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 10:252020-10-19فرهنگي

آسیب به بنای قاجاری سرخه به دلیل عدم همکاری مالک


سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه از آسیب های جدی به خانه عزیزی در سرخه به دلیل عدم همکاری مالک این بنای ارزشمند دوران قاجار خبر داد.

- ایسنا/سمنان سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان سرخه از آسیب های جدی به خانه عزیزی در سرخه به دلیل عدم همکاری مالک این بنای ارزشمند دوران قاجار خبر داد.

بهمن اخلاقی 28 مهرماه 1399 از تلاش برای مرمت این بنای ارزشمند خبر داد و افزود: طرح مطالعات مرمت اضطراری خانه عزیزی سرخه که در فهرست آثار ملی نیز ثبت شده پایان یافته است.

وی با اشاره به اهداف مرمت اضطراری این بنا افزود: پی بندی قسمت های آسیب دیده، دیوارچینی بخش های تخریب شده، شمع کوبی، سبک سازی بام، تیر ریزی و اجرای مجدد بام، کاهگل سطح بام و.

از جمله برنامه های مرمت اضطراری این خانه تاریخی است.

او با اشاره به اینکه خانه عزیزی در فهرست ملی به ثبت رسیده است، گفت: این بنا در تملک مالک خصوصی است و همکاری نکردن مالک، منجر به تخریب و وارد شدن آسیب های جدی به این بنای تاریخی با ارزش شده است و بر این اساس، مطالعات مرمت اضطراری این بنا توسط اداره میراث فرهنگی سرخه انجام شد.

اخلاقی با بیان اینکه خانه تاریخی عزیزی در محله پشت خندق سرخه که از محلات قدیمی و با اصالت شهر محسوب می شود، قرار دارد، گفت: این


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آسیب به بنای قاجاری سرخه به دلیل عدم همکاری مالک

آسیب به بنای قاجاری سرخه به دلیل عدم همکاری مالک