مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 12:002020-10-19سياسي

راز سکوت مجلس در ماجرای مکانیزم ماشه / پای نگرانیِ باخت در انتخابات 1400 وسط است؟


گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو؛ با وجود اینکه نمایندگان مجلس وعده داده بودند که در مقابل اقدامات آمریکا، قانونی را برای کاهش تعهدات هسته ای تصویب خواهند کرد، - سه کشور اروپایی انگلیس، فرانسه و آلمان در نامه ای به شورای امنیت سازمان ملل متحد تأکید کرده اند که تلاش آمریکا برای بازگرداندن تحریم ها فاقد تأثیر قانونی است و تعلیق تحریم ها بعد از 20 سپتامبر (30 شهریور) نیز ادامه خواهد یافت.

با وجود فشار واقعی آمریکا، اعلامیه ی اروپایی ها در عمل اثر واقعی نخواهد داشت.

اروپایی ها که در زمان خروج آمریکا از برجام هم در لفظ، اعلام کرده بودند که به برجام متعهد می مانند، اما در عمل از تحریم های آمریکا بطور کامل تبعیت کردند.

پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال مجدد تحریم های این کشور، شاهد خروج شرکت های اروپایی و حتی روسی مانند شرکت LUKOIL و چینی مانند شرکت ملی نفت چین از ایران بودیم.

از سوی دیگر، اروپا پیش از این اعلام کرده است که تحریم های تسلیحاتی خود علیه ایران را تا 2023 ادامه خواهد داد؛ بنابراین اروپا اراده ی واقعی برای مقابله با آمریکا ندارد و اعلامیه های آن بیش از اینکه نشانه ی همراهی با ایران باشد، نشانه ی فریب ایران است.

عدم واکنش، منجر به افزایش فشار می شود در صورت عدم اقدام متقابل، اجرای تعهدات برجامی که تا به الان 51 تعهد از 81 تعهد بطور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راز سکوت مجلس در ماجرای مکانیزم ماشه / پای نگرانیِ باخت در انتخابات 1400 وسط است؟

راز سکوت مجلس در ماجرای مکانیزم ماشه / پای نگرانیِ باخت در انتخابات 1400 وسط است؟