مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 28 مهر 1399 ساعت 12:502020-10-19سياسي

چگونه با ترس کودکان مقابله کنیم؟


به طور کلی به هنگام مواجهه با خطر، سیستم فیزیکی و عاطفی بدن احساس امنیت خود را از دست داده و از خود واکنش نشان می دهد که این گونه واکنش هیجانی به این شرایط را ترس می نامند و به دو دسته ترس طبیعی و فوبیا تقسیم می شوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا،بنابراعلام کتاب هدهد، ترس طبیعی به واکنشی گفته می شود که مواردی همچون شنیدن صدای مهیب یا قرار گرفتن در ارتفاع زیاد، خود را نشان می دهد و این گونه ترس برای بیشتر افراد، ترسناک است و این امر کاملاً طبیعی است.

مفهوم کلی و شناخت ترس اما فوبیا، ترسی غیرمنطقی و افراطی است، و افراد در مواجهه با این نوع ترس، مثلاً سوسک یا گربه، به گونه ای غیرطبیعی و افراطی واکنش نشان می دهند.

و البته در مورد این نوع ترس حتماً باید با مشاور صحبت کنید.

زیرا ترس بیش از حد، ممکن است تاثیر جدی روی سلامت فیزیکی و عاطفی فرد بگذارد.

از نظر زیست شناختی، مغز انسان که اولین واکنش های فیزیکی به ترس را کنترل می کند، هنگام مواجهه با ترس مواد شیمیایی مانند آدرنالین و هورمون استرس کورتیزول در جریان خون آزاد می کند و باعث واکنش های جسمی خاصی همچون ضربان قلب شدید، افزایش فشار خون و تعرق زیاد می شود.

عوامل و ریشه ترس در کودکان برخلاف افراد بزرگسال، کودکان در مواجهه با ترس در معرض آسیب جدی می باشند زیرا که قادر به درک درست شرایط نیستند و ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه با ترس کودکان مقابله کنیم؟

چگونه با ترس کودکان مقابله کنیم؟