مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 05:052020-10-20فرهنگي

سمنان در تکاپوی رسیدن به پایتخت کتاب


اهالی فرهنگ و ادب و مسوولان فرهنگی استانی و شهری در تکاپو هستند تا بعد از اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد و شیراز، شهر سمنان را از نامزد به گزینه نهایی و منتخب عنوان پایتخت کتاب ایران تبدیل کنند.

- برای ترویج بیشتر فرهنگ کتاب و کتابخوانی، هر سال شهری به عنوان پایتخت کتاب ایران انتخاب می شود که تاکنون اهواز، نیشابور، بوشهر، کاشان، یزد و شیراز موفق به کسب این عنوان شده اند.

سمنان به عنوان یکی از گزینه های این عنوان برای سال 1400 نیازمند فراهم کردن زمینه لازم برای دستیابی به این عنوان است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در گفت و گو با ایرنا به تشریح اقدام های انجام شده برای کسب عنوان پایتخت کتاب ایران پرداخت و گفت: فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان سال 99 برنامه های مهمی در سطح ملی، استانی و شهرستانی در دستور کار قرار داده است که طرح پایتخت کتاب یکی از این برنامه های مهم است.

فرشید فلاح با تبیین اهداف و برنامه های این اداره کل برای دستیابی سمنان به عنوان پایتخت کتاب، بیان کرد: مهمترین هدف در این برنامه، افزایش شاخص های مطالعه و کتابخوانی به عنوان عامل مهم توسعه شهر سمنان است.

فلاح به برنامه ایجاد و افتتاح مرکز اسناد کتابخانه ملی در سمنان نیز اشاره کرد و گفت: برای توسعه فعالیت های کتابخوانی باید ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمنان در تکاپوی رسیدن به پایتخت کتاب

سمنان در تکاپوی رسیدن به پایتخت کتاب