مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 06:552020-10-20اجتماعي

ارزیابی ذخایرآرتمیای دریاچه ارومیه توسط متخصصان دانشگاه ارومیه انجام می شود


رییس پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروی دانشگاه ارومیه گفت: ذخایر آرتمیای دریاچه ارومیه طی قراردادی که هفته جاری با اداره کل حفاظت محیط زیست استان منعقد شد، - ناصر آق  در گفت وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: ارزیابی ذخایر دریاچه و مونیتورینگ آن در 2 بخش شاخص های زیستی و غیر زیستی دریاچه برای نخستین بار بررسی می شود که آرتمیا، جلبک و باکتری ها، جزوهستند.

وی با بیان اینکه نیاز پرندگانی مثل فلامینگوها به آرتمیا مورد بررسی قرار می گیرد، تصریح کرد: در شاخص های غیر زیستی پارامترهای فیزیکی و شیمیایی آب و شوری آن، ph، نیتریت ونیترات، آمونیاک، آنیون ها و کاتیون ها و میزان کدورت آب و ارتباط آنها با باکتری و جلبک ها و آرتمیا بررسی می شود.

رییس پژوهشکده آرتمیا و آبزی پروی دانشگاه ارومیه با بیان اینکه این طرح مطالعاتی و تحقیقاتی است، افزود: در 10 ایستگاه در شمال و جنوب دریاچه ارومیه در عمق های مختلف آثار ورود آب در انحلال نمک و تغییر تراز آب  از هفته آینده بررسی می شود.

آق، با بیان اینکه ارزیابی و اعلام میزان آرتمیا هم اکنون بدون مطالعه و تحقیق غیر ممکن است،یادآور شد: طی اجرای این طرح هر ماه نمونه برداری های لازم انجام می شود و در خرداد یا تیر سال بعد ما قادر خواهیم بود میزان تولید آرتمیا، نیاز اکوسیستم و میزان قابلیت بهره بردار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزیابی ذخایرآرتمیای دریاچه ارومیه توسط متخصصان دانشگاه ارومیه انجام می شود

ارزیابی ذخایرآرتمیای دریاچه ارومیه توسط متخصصان دانشگاه ارومیه انجام می شود