مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 29 مهر 1399 ساعت 13:002020-10-20اقتصادي

کدام املاک مشمول مالیات می شوند؟


براساس مصوبه کمیسیون اقتصاد دولت درباره لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم، مجموع ارزش املاک بالای 75 میلیارد ریال مشمول مالیات خواهد شد.

- جی پلاس ، پیش نویس لایحه اصلاح قانون مالیات های مستقیم بهمن ماه 98 از سوی وزارت اقتصاد به هیئت دولت ارسال شد و پس از بررسی و تصویب در کمیسیون اقتصاد دولت، اکنون در حال رسیدگی و تصویب نهایی در جلسات هیئت دولت قرار دارد.

فارس نوشت؛ براساس جزییات مصوبه کمیسیون اقتصاد دولت، کلیه مالکین (اعم از اشخاص حقیقی و حقوقی) نسبت به جمع ارزش روز املاک مسکونی (اعم از خانه یا آپارتمان و زمین با کاربری مسکونی) خود و فرزندان کمتر از 18 سال و محجور تحت تکفل خود که در پایان هر سال مجموع ارزش آنها بیش از 75 میلیارد ریال باشد، به شرح زیر مشمول مالیات سالانه املاک می باشند.

- تا مبلغ 100 میلیارد ریال نسبت به مازاد 75 میلیارد ریال یک در هزار - تا مبلغ 200 میلیارد ریال نسبت به مازاد 100 میلیارد ریال سه در هزار - تا مبلغ 350 میلیارد ریال نسبت به مازاد 200 میلیارد ریال چهار در هزار - نسبت به مازاد 350 میلیارد ریال پنج در هزار تبصره 1- منظور از ارزش روز موضوع این ماده، ارزش املاک مسکونی بر اساس معادل ضرایبی از ارزش معاملاتی موضوع ماده 64 قانون مالیات های مستقیم است که توسط وزارت امور اقتصادی و دارایی قبل از لازم الاجرا شدن این ماد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کدام املاک مشمول مالیات می شوند؟

کدام املاک مشمول مالیات می شوند؟