مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 08:252020-10-21بين الملل

سازمان ملل از حصول توافقاتی میان طرفین درگیر در لیبی خبر داد


سازمان ملل متحد اعلام کرد که طرفین درگیر در لیبی به چند توافق مهم دست پیدا کرده اند که یکی از آنها بازگشایی مسیرهای زمینی و هوایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، استفانی ویلیامز نماینده موقت دبیرکل سازمان ملل متحد در امور لیبی، امروز (چهارشنبه)، اعلام کرد که طرفین درگیر در لیبی به توافقاتی دست پیدا کرده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازپایگاه خبری روسیا الیوم ، نماینده سازمان ملل متحد در این ارتباط گفت که توافقات جدیدی میان هیأت های نظامی طرفین درگیر در مذاکرات ژنو حاصل شده است که از جمله آن می توان به بازگشایی جاده ها و خطوط هوایی داخل کشور اشاره کرد.

استفانی ویلیامز در ادامه گفت که مقرر شده است، از پایان هفته، ناوگان هوایی حرکت خود را میان طرابلس، پایتخت لیبی و بنغازی در شرق این کشور از سر بگیرد.

از طرفی دیگر، ویلیامز گفت که دو طرف بر ادامه آتش بس کنونی در جبهه های نبرد و اجتناب از تنش نظامی توافق کرده اند و برای تضمین ادامه روند تولید نفت گام هایی به منظور باز تشکیل گارد تأسیسات نفتی اتخاذ کرده اند.

نماینده سازمان ملل با تمجید از اقدام فایز السراج رییس دولت وفاق ملی لیبی در کار رفتن از منصب خود، گفت که استعفای او بایستی در پایان دادن به برهه طولانی مدت انتقال دولت سهیم باشد و باعث حرکت به سوی تشکیل دولتی دموکراتیک و منتخب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل از حصول توافقاتی میان طرفین درگیر در لیبی خبر داد

سازمان ملل از حصول توافقاتی میان طرفین درگیر در لیبی خبر داد