مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 30 مهر 1399 ساعت 11:452020-10-21اقتصادي

مصوبه دولت درباره پرداخت مابه التفاوت ارز واردکنندگان لغو شد


با رای دیوان عدالت اداری مصوبه هیات وزیران درباره پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز زمان تامین و نرخ ارز در بازار ثانویه ارزی ابطال شده و بر این اساس واردکنندگانی که از زمان ابلاغ مصوبه این مبلغ اضافی را پرداخت کرده اند می توانند .

- یاسر مرادی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، درخصوص ابطال مصوبه هیات وزیران توسط دیوان عدالت اداری اظهارداشت: بعد از اینکه نوسانات ارزی در کشور بالا گرفت با توجه به اینکه برخی کالاها با نرخ ارز مبدا وارد می شدند، بانک مرکزی مصوبه ای به هیات وزیران پیشنهاد کرد و دولت در 24 مرداد 97 آن را به تصویب رساند.

وی افزود: براساس آن مصوبه در مواردی که تامین ارز بابت گشایش اعتبارت اسنادی و ثبت برات اسنادی و حواله ای ارزی باشد که قبل از این تاریخ از بانک و سامانه نیما پذیرفته شده باشد و کالایی که متعلق به این تامین ارز بوده هنوز ترخیص نشده باشد، بانک های عامل را مکلف کرد که باوجود این مساله در قراردادهای اولیه بین بانک و مشتریان وجود نداشته است، تعهد نامه ای را از واردکنندگان دریافت کند که آنها بپذیرند مابه التفاوت نرخ ارز زمان تامین و نرخ ارز بازار ثانویه ارزی را پرداخت کنند.

  وی افزود: درواقع به این نحو بود که افراد بر مبنای ارز 4200 تومانی قرارداد منعقد کرده و برمبنای آن کالاها را خریداری و حتی پی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصوبه دولت درباره پرداخت مابه التفاوت ارز واردکنندگان لغو شد

مصوبه دولت درباره پرداخت مابه التفاوت ارز واردکنندگان لغو شد