مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 07:202020-10-22فرهنگي

شعر باید زبان حال جامعه باشد


شعر همچون سایر آثار هنری مانند یک رسانه است و هنرمندان و به خصوص شاعران در پیشبرد اهداف جامعه نقش بسزایی دارند؛ چراکه انعکاس مسائل روز جامعه همان گونه که هست و نه تحریف واقعیت ها، - ایسنا/خراسان رضوی یک شاعر نیشابوری گفت: شعر همچون سایر آثار هنری مانند یک رسانه است و هنرمندان و به خصوص شاعران در پیشبرد اهداف جامعه نقش بسزایی دارند؛ چراکه انعکاس مسائل روز جامعه همان گونه که هست و نه تحریف واقعیت ها، باعث می شود مردم با حقایق آشنا شوند.

فرهاد وحدتی نژاد، که به تازگی کتاب شعرش را تحت عنوان از کجای وطن عبور کنیم منتشر کرده است؛ در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: این کتاب که حاصل تلاش 10 ساله است، مجموعه بیش از 60 شعر است که اکثرا در قالب غزل سروده شده و چند چهارپاره و رباعی را هم شامل می شود که در انتهای کتاب گنجانده شده است.

وی ادامه داد: درست است که شعرها در قالب کلاسیک و کهن غزل سروده شده ولی سعی کرده ام که از محتوای به روز در شعرهایم استفاده کنم و تا حد امکان، موازین شعر متعهد را که به نوعی می توان گفت انعکاس مسائل اجتماعی و احساس مسئولیت در برابر مسائل روز جامعه است در کارهایم لحاظ کنم.

وحدتی نژاد خاطرنشان کرد: جستجو در تاریخ ادبیات نشان می دهد افرادی در تاریخ ادبیات ماندگار شده اند که زبان حال مردم جامعه خود را بیان کرده اند و ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شعر باید زبان حال جامعه باشد

شعر باید زبان حال جامعه باشد