مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 آبان 1399 ساعت 14:202020-10-22اقتصادي

برداشت انار در شهرستان مه ولات آغاز شد


برداشت انار از سطح 2300 هکتار از باغات شهرستان آغاز شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مه ولات به نقل از روابط عمومی اداره جهاد کشاورزی مه ولات، مدیر جهاد کشاورزی مه ولات در تشریح این خبر اظهار کرد: شهرستان مه ولات یکی از شهرستان های  باغی است که 2300 هکتار از باغات این شهرستان به انار اختصاص دارد.

  رمضانعلی قاسمی تصریح کرد: به منظور آشنایی باغداران با ارقام مختلف انار اقدام به احداث باغ مادری به منظور تکثیر ارقام شناسایی شده که با شرایط آب وهوایی سازگار است، کردیم و همچنین باغ الگویی انار در سطح 2 هکتار با کاشت ارقام متفاوت که در سنوات گذشته از نقاط مختلف کشور جمع آوری و کاشت شده احداث کردیم و انار رقم واندرفول برای اولین بار به صورت الگویی در این شهرستان که در سه سال پیش کشت شده اکنون به بهره برداری رسیده و پیش بینی می شود 34 هزار تن انار تولید شود.

وی در ادامه افزود: در راستای ایجاد زنجیره تولید در بخش کشاورزی این شهرستان یک واحد فرآوری انار با ظرفیت 300 تن تولید رب و سس انار احداث شده که معمولا انارهای درجه 2 و 3 برای استحصال رب و سس به کارخانه ارسال می شود.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات متذکر شد: به منظور کمک به باغداران جهت نگهداری محصول تولیدی و فروش محصول در زمان بالابودن قیمت و قدرت تصمیم گیری بیشتر به باغدار، یک واحد سردخانه با ظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برداشت انار در شهرستان مه ولات آغاز شد

برداشت انار در شهرستان مه ولات آغاز شد