مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1399 ساعت 22:352020-10-23اقتصادي

ضرر 130 میلیارد دلاری لیبی از محاصره نفتی


فرج بومتاری، وزیر دارایی لیبی در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد محاصره های نفتی متداولی که طی چند سال اخیر انجام شده، باعث از دست رفتن مجموعا 130 میلیارد دلار درآمد نفتی برای این کشور شده است.

- فرج بومتاری، وزیر دارایی لیبی در مصاحبه با شبکه الجزیره اعلام کرد محاصره های نفتی متداولی که طی چند سال اخیر انجام شده، باعث از دست رفتن مجموعا 130 میلیارد دلار درآمد نفتی برای این کشور شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از زمان سرنگونی معمر قذافی در سال 2011 و رقابت گروههای داخلی برای به دست گرفتن کنترل لیبی، صنعت نفت این کشور مدام با محاصره تاسیسات و بنادر نفتی روبرو بوده است.

بنا بر اعلام شرکت ملی نفت لیبی، آخرین محاصره نفتی در لیبی که از ژانویه تا اواسط سپتامبر در جریان بود، باعث از دست رفتن 10 میلیارد دلار درآمد نفتی شد.

ژنرال خلیفه حفتر، فرمانده ارتش ملی لیبی که با کمک گروههای مسلح بنادر نفتی لیبی را در ژانویه تحت محاصره قرار داد و مانع صادرات نفت شده بود، 18 سپتامبر پایان این محاصره را اعلام کرد.

شرکت ملی نفت لیبی پایان وضعیت اضطراری برخی از پایانه ها و میادین نفتی را به تدریج آغاز کرد و تولید نفت لیبی طی یک ماه گذشته از کمتر از 100 هزار بشکه در روز به 500 هزار بشکه در روز افزایش پیدا کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرر 130 میلیارد دلاری لیبی از محاصره نفتی

ضرر 130 میلیارد دلاری لیبی از محاصره نفتی