مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 آبان 1399 ساعت 22:402020-10-23فرهنگي

«گشت شبانه»ای که اصلا شب اتفاق نیفتاد!


«گشت شبانه» در زمره آثاری است که اغلب در فهرست مشهورترین تابلوهای نقاشی هنرمندان هلندی و حتی جهان به چشم می خورد، اما شاید نکاتی درباره این نقاشی مشهور وجود داشته باشد که هنوز مغفول مانده است.

- گشت شبانه در زمره آثاری است که اغلب در فهرست مشهورترین تابلوهای نقاشی هنرمندان هلندی و حتی جهان به چشم می خورد، اما شاید نکاتی درباره این نقاشی مشهور وجود داشته باشد که هنوز مغفول مانده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از دیلی آرت، گشت شبانه اثر رامبرانت نقاش نامدار هلندی یک تابلو عظیم و مشهورترین تابلو نقاشی این هنرمند است.

این اثر که در سال 1642 و در طول عصر طلایی هلند خلق شده است، عزیمت گروهی را به سرپرستی کاپیتان فرنس بانینک (مردی در لباس سیاه و شالی قرمز) و ستوان ویلم ون رویتنبرچ (مردی در لباس زرد و کمربندی سفید) به تصویر کشیده است؛ این تصویری کلی است که یک بیننده در نگاه اول متوجه آن می شود اما نکات دیگری درباره این اثر نیز وجود دارد.

گشت شبانه رویدادی در شب نیست! صدها سال این تابلو نقاشی با وارنیش تیره و غبار پوشانده شده بود و به موجب آن به اشتباه تصور می شد این اثر صحنه ای از شب را به تصویر می کشد و به دنبال آن عنوان گشت شبانه هم به آن اختصاص داده شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«گشت شبانه»ای که اصلا شب اتفاق نیفتاد!

«گشت شبانه»ای که اصلا شب اتفاق نیفتاد!