مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 06:402020-10-24اقتصادي

وقتی گوجه 15 هزار تومانی در مرزها از دست می رود


چند روز است گوجه فرنگی بسیار خبرساز شده و علاوه بر بالا رفتن قیمت آن در بازار، معضل صادرات نابسامان آن نیز مطرح است.

- ایسنا/کرمانشاه چند روز است گوجه فرنگی بسیار خبرساز شده و علاوه بر بالا رفتن قیمت آن در بازار، معضل صادرات نابسامان آن نیز مطرح است.

تا چندی قبل صادرات گوجه فرنگی به عراق ممنوع بود، اما از هفته گذشته که صادرات آزاد شد، سیل کامیون های صادراتی گوجه به سمت مرزهای عراق به راه افتاد، بگونه ای که در استان کرمانشاه انبوهی از کامیون های حامل گوجه فرنگی به سمت مرز پرویزخان به عنوان مرزی اصلی صادرات محصولات کشاورزی به عراق، حرکت کردند.

ورود این حجم از گوجه فرنگی به مرزهای عراق، عرضه را بسیار بیشتر از تقاضا کرد و از آنجایی که نیاز بازار عراق مشخص و محدود است، مابقی گوجه فرنگی ها از مرز برگشت خورد.

با توجه به اینکه هوا هنوز چندان خنک نشده و گوجه نیز یک محصول کشاورزی زودفساد است، بخش زیادی از این گوجه ها با زیان فراوان از دست رفت، در حالیکه می توانست وارد بازار داخلی شود و یا به مصرف صنایع مرتبط مانند کارخانجات رب گوجه برسد.

نتیجه این شرایط هم از دست رفتن محصول گوجه و زیان کشاورزان است و هم بالا رفتن قیمت گوجه در بازار داخلی که این روزها در بازار تا کیلویی 15 هزار تومان هم به فروش می رود و پاسخ مغازه داران به این گرانی نی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وقتی گوجه 15 هزار تومانی در مرزها از دست می رود

وقتی گوجه 15 هزار تومانی در مرزها از دست می رود