مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 آبان 1399 ساعت 13:252020-10-24سياسي

مهار 50 درصدی بیماری های مشترک انسان و دام در خراسان رضوی


700 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که با وجود تلاش همکاران در این حوزه هنوز بیش از 50 درصد بیماری های مشترک بین انسان و دام را دامپزشکی مهار یا تلاش در مهار آن را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بردسکن، احمد شریعتی ظهر امروز در مراسم معارفه سرپرست دامپزشکی بردسکن که در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: 15 میلیون واحد دامی در خراسان رضوی فعال هستند که در حوزه اشتغال، اقتصاد و توسعه بسیار تاثیرگذار هستند.

وی افزود: 700 بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که با وجود تلاش همکاران در این حوزه، هنوز بیش از 50 درصد بیماری های بین انسان و دام را دامپزشکی مهار یا تلاش در مهار آن را دارد.

مدیرکل دامپزشکی خراسان رضوی با بیان اینکه سهم دامپزشکی این استان از اعتبارات تملک دارایی ها و سرمایه ای در سال گذشته 39 درصد بوده است، ادامه داد: در چند ماه اخیر نیز به این سازمان هیچ گونه ارزی برای تهیه واکسن و نهادهای دامی تخصیص داده نشده است.

شریعتی با بیان اینکه در چند ماه اخیر ارزی برای تهیه واکسن و تامین نهاده های دامی تخصیص نیافته است و تهیه این اقلام نیازمند تخصیص ارز مورد نیاز است، تصریح کرد: دامپزشکی یک دستگاه تاثیرگذار در تامین اقلام سالم مواد لبنی و پروتیینی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار 50 درصدی بیماری های مشترک انسان و دام در خراسان رضوی

مهار 50 درصدی بیماری های مشترک انسان و دام در خراسان رضوی