مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 05:302020-10-26پزشكي

ماهیت دقیق ویروس کووید 19 شناسایی شد


مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، همگام با مراکز علمی بین المللی، ماهیت و ژنتیک دقیق ویروس کووید 19 را شناسایی کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، حسین نجم آبادی رییس مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گفت: مرکز تحقیقات ژنتیک دانشگاه علوم بهزیستی از همان روزهای اول شیوع ویروس کووید 19 در کشور، تصمیم گرفت تا با دستیابی به گونه های مختلف ویروس کووید 19 که در کشور منجر به بیماری زایی شده اند، شناخت دقیقی از نحوه انتقال ویروس به کشور، قدرت بیماری زایی و نیز فراهم نمودن بستر مناسب برای بکارگیری درمان های موثر و نیز واکسن هایی که به بازار عرضه خواهد شد را به دست آورد.

وی افزود: در جهت تحقق این هدف، با حمایت و تشویق معاون تحقیقات وزارت بهداشت و همکاری بخش ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران و شبکه ویروس شناسی کشور، حدود 50 نمونه از استان های مختلف کشور اعم از تهران، قم، گرگان، مازنداران، خوزستان، گیلان، زاهدان و نیز کاشان و در زمان ­های مختلف از زمستان سال گذشته، بهار، تابستان و اوایل پاییز امسال، با تکنیک پیشرفته توالی یابی نسل جدید، مورد بررسی ژنومیک قرار گرفت.

نجم آبادی تصریح کرد: منبع اولیه ویروس از اوایل دی ماه سال گذشته از استان ووهان کشور چین بود، و نتایج حاصل از مطالعه بر نمونه های گرفته


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماهیت دقیق ویروس کووید 19 شناسایی شد

ماهیت دقیق ویروس کووید 19 شناسایی شد