مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 05:352020-10-26سياسي

عضویت ایران در فدراسیون بین المللی فضانوردی ملغی می شود


رییس سازمان فضایی خواستار توقف بررسی لایحه اساسنامه عضویت ایران در فدراسیون بین المللی فضانوردی در صحن علنی مجلس شد اما عضو کمیسیون صنایع از ملغی شدن عضویت ایران در این فدراسیون خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی براری در توییتر نوشت: در جلسه روز 18 شهریورماه در کمیسیون صنایع و معادن مجلس اعلام کردم که مواد اساسنامه عضویت ایران در فدراسیون بین المللی فضانوردی از 37 ماده به 16 ماده کاهش یافته است و به همین دلیل مستلزم ارائه لایحه جدید است.

رییس سازمان فضایی ایران افزود: در همین حال طی تماس تلفنی با محسن دهنوی - نماینده عضو کمیسیون صنایع - درخواست داشتم تا طرح این اساسنامه در صحن علنی مجلس از دستور کار خارج شود.

به گفته معاون وزیر ارتباطات، فدراسیون بین المللی فضانوردی یک نهاد علمی برای تبادلات علمی میان اعضا بوده و سیاستگذار نیست.

بر این اساس عضویت در این فدراسیون نه تنها برای کشورهای عضو، هیچگونه تعهد حقوقی ایجاد نمی کند بلکه خروج از آن نیز نیاز به طی فرآیند حقوقی ندارد.

براری تاکید کرد: البته عضویت در این فدراسیون، در هر دو دوره مجلس شورای اسلامی مورد تایید مرکز پژوهش های مجلس نیز بوده است.

این درحالی است که محسن دهنوی عضو کمیسیون صنایع مجلس در توییتر اعلام کرد: از زمانی که دولت تصمیم به عضویت در فدراسیون بین المللی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عضویت ایران در فدراسیون بین المللی فضانوردی ملغی می شود

عضویت ایران در فدراسیون بین المللی فضانوردی ملغی می شود