مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 5 آبان 1399 ساعت 11:202020-10-26ورزشي

چرا مرجان های زیبای استرالیا رنگ می بازند؟


یک بررسی جدید نشان می دهد مرجان های سرزنده و باطراوتی که زمانی دیواره بزرگ مرجانی استرالیا را تشکیل می دادند، اینک در اثر بحران اقلیمی به سرعت در حال مرگ هستند به طوری که طی 25 سال گذشته بیش از نیمی از آن ها از دست رفته است.

- یک بررسی جدید نشان می دهد مرجان های سرزنده و باطراوتی که زمانی دیواره بزرگ مرجانی استرالیا را تشکیل می دادند، اینک در اثر بحران اقلیمی به سرعت در حال مرگ هستند به طوری که طی 25 سال گذشته بیش از نیمی از آن ها از دست رفته است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، یک تیم تحقیقاتی، مجموعه های مرجانی و اندازه آن ها را در امتداد سد بزرگ مرجانی حد فاصل سال های 1995 و 2017 مورد بررسی قرار داده اند.

دانشمندان در بین مرجان های کوچک، متوسط، بزرگ هم در آب های عمیق و هم در آب های کم عمق تقریبا در همه گونه ها، متوجه کاهش شدند.

دیواره بزرگ مرجانی - یکی از میراث های جهانی یونسکو - به ویژه تحت تاثیر شدید دو سال رکوردشکنی دما قرار گرفته که به سفیدشدگی گسترده مرجان ها در سال های 2016 و 2017 منجر شده است.

بر اساس مطالعات گوناگون صورت گرفته، تخمین زده می شود که تقریبا یک سوم سدهای مرجانی جهان در سال 2016 دچار پدیده سفیدشدگی شده باشند.

در مقایسه با بیش از 40 درصد از رخدادهای سفیدشدگی قبلی، در آن سال کمتر از 10 درصد از مرجان های دیواره بزرگ مرجانی بدون پدیده سفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا مرجان های زیبای استرالیا رنگ می بازند؟

چرا مرجان های زیبای استرالیا رنگ می بازند؟