مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 05:052020-10-27اقتصادي

افسارگسیختگی ادامه دار قیمت مرغ


دو ماه پیش بود که مسئولان دلیل افزایش قیمت مرغ را عدم تخصیص ارز دولتی به مرغ داران جهت تامین نهاده مورد نیاز، به ویژه کنجاله سویا به عنوان اصلی ترین خوراک مرغ اعلام کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، آنها همچنین نوید آزادسازی ارز دولتی و تعدیل قیمت مرغ را در آینده ای نزدیک دادند در حالی که امروز با گذشت حدود دو ماه از آن زمان نه تنها ارز دولتی به مرغ داران اختصاص نیافت بلکه قیمت مرغ نیز افسار پاره کرد و امروز در بازار شیراز به مرز 30 هزار تومان نزدیک شده است.

مرغی که در اوایل امسال نرخ مصوبش حدود 15 هزار تومان بود و بعد به 17 هزار تومان رسید و هفته پیش مرز 20 هزار تومان را رد کرد و 20 هزار و 500 تومان قیمت خورد، اما باز هم با این نرخ که به نظر می رسد بیشتر فرمالیته و دکوری است، به دست مردم نرسید.

ماجرا به همین جا ختم نمی شود و در مورد تخم مرغ هم همین قضایا صدق می کند به گونه ای که هر هفته شاهد افزایش در قیمت تخم مرغ نیز هستیم.

مدیر بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی فارس مهم ترین دلیل این افسارگسیختگی را عدم صرفه در تولید مرغ عنوان کرد و گفت: بدون شک خرید نهاده سه هزارتومانی به قیمت 14 هزار و 500 تومان برای مرغدار به صرفه نیست و او نمی تواند مرغ را به قیمت 21 هزار تومان بفروشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افسارگسیختگی ادامه دار قیمت مرغ

افسارگسیختگی ادامه دار قیمت مرغ