مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 06:352020-10-27سياسي

حجتی: درک درستی از حرفه وکالت و سردفتری در کشور وجود ندارد


در صورت تصویب نهایی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس شورای اسلامی، باید منتظر فاجعه غیر قابل ترمیمی در نظام خدمات حقوقی کشور باشیم.

- یک وکیل دادگستری گفت: در صورت تصویب نهایی طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس شورای اسلامی، باید منتظر فاجعه غیر قابل ترمیمی در نظام خدمات حقوقی کشور باشیم.

سیدمهدی حجتی در گفتگو با ایسنا در رابطه با تصویب کلیات طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در کمیسیون جهش تولید مجلس، گفت: از زمانی که قانون برنامه پنجم توسعه تصویب شد، موضوع ساماندهی مجوزهای کسب و کار و به طور خاص لغو مجوزهای دست و پاگیر و تسهیل و تسریع صدور مجوزهای ضروری برای فعالان اقتصادی مورد توجه قرار گرفت و تلاش شد در این زمینه مقررات زدایی و در مواردی مجوز زدایی صورت گیرد.

این وکیل دادگستری گفت: مشکل از آنجا شروع شد که بعد از تصویب مقررات و قوانینی در این حوزه، تشخیص مصادیق کسب و کار با مشکل مواجه شد و برخی تلاش کردند که هر فعالیت درآمدزا را البته به شکلی تبعیض آمیز مصداق کسب و کار قرار داده و آن را کاسبی محسوب نمایند.

حجتی با بیان اینکه هنوز در تفکیک شغل از حرفه در کشور با چالش مواجه هستیم افزود: وقتی صحبت از کسب و کار می کنیم، در واقع در مورد مشاغل و خدماتی صحبت می کنیم که مصداق بارز کاسبی هستند و هر فردی با صلاحیت های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حجتی: درک درستی از حرفه وکالت و سردفتری در کشور وجود ندارد

حجتی: درک درستی از حرفه وکالت و سردفتری در کشور وجود ندارد