مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 07:352020-10-27اجتماعي

رهاسازی آب شور عامل اتلاف ماهی های رودخانه جِره بود


رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز، گفت: علت اتلاف ماهی ها در زیست بوم رودخانه جره در منطقه کُهمره سرخی، ورود آب شور به این رودخانه بوده است.

- ابراهیم حیدری سه شنبه 6 تیر در جمع خبرنگاران گفت: بعد از دریافت گزارش هایی از اتلاف ماهی ها در رودخانه جره ی کُهمره سرخی و در محدوده روستای رُمقان کارشناسان محیط زیست به محل اعزام شده و بررسی های دقیقی را انجام دادند.

وی گفت: نتیجه بررسی های کارشناسی نشان می دهد که روز چهارم آبان، ساعت 9 صبح تعداد افراد ناآگاه، دریچه ی یک حوضچه که برای مدیریت شوری آب رودخانه جره تعبیه شده است را باز کرده و به مدت 2 ساعت کل آب این حوضچه در رودخانه تخلیه می شود.

این کارشناس محیط زیست خاطرنشان کرد: براثر ورود مقادیر زیادی آب شور به رودخانه جره در محدوده روستای رمقان، ماهی های این زیست بوم، تلف شده است.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شیراز توضیح داد: طرحی با عنوان مدیریت شوری آب رودخانه جره در محدوده گنبد نمکی موجود در محدوده روستای رمقان توسط سازمان آب منطقه ای در حال اجراست.

او با اشاره به اینکه طرح یاد شده در 2 فاز اجرایی می شود، ادامه داد: در فاز نخست آب های شور گنبد نمکی کنترل و جمع آوری شذه و در فاز دوم موضوع انتقال آب شور به پایین دست و حوضچه های تبخیری مد نظر است؛ اکنون فاز اول اجرایی شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی آب شور عامل اتلاف ماهی های رودخانه جِره بود

رهاسازی آب شور عامل اتلاف ماهی های رودخانه جِره بود