مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 08:152020-10-27اقتصادي

کشت پسته در سلماس در مسیر تبدیل به ظرفیتی بالقوه برای کشاورزی شهرستان


میزان برداشت محصول پسته در شهرستان سلماس نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش یافته است.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر جهاد کشاورزی سلماس گفت: میزان برداشت محصول پسته در شهرستان سلماس نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش یافته است.

داود حاجی شاهولدی در گفت و گو با ایسنا گفت: کاشت پسته در باغ های این شهرستان از سال 1390 در روستاهای خان تختی و میناس آغاز شده است و با توجه به وضعیت رشد درختان پسته به شوری نسبی خاک منطقه، کیفیت میوه های پسته در سال های گذشته خوب بوده و در 130 هکتار از باغات این شهرستان درخت پسته کاشته شده است.

وی بیان کرد: با توجه به کم شدن آب چاهها و همچنین شور شدن آب و خاک منطقه، کاهش عملکرد محصولات کشاورزی، کاهش سطح درآمد روستاییان، مناسب بودن شرایط اقلیمی منطقه جهت کشت پسته و تحمل پذیری پسته نسبت به شوری نسبی آب و خاک، در جهت استفاده بهینه از منابع و عوامل تولید با محوریت کارایی و راندمان آب، اجرای الگوی کشت مناسب، ایجاد فرصت شغلی مناسب و عدم مهاجرت روستاییان به شهر اقدام به ترویج و توسعه کشت این محصول در منطقه شده است.

شاهولدی با بیان اینکه میزان برداشت محصول پسته در شهرستان سلماس نسبت به سال گذشته 2 برابر افزایش یافته است، اظهار کرد: پیش بینی می شود امسال بیش از 4 تُن پسته از باغهای پسته سلماس برداشت شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت پسته در سلماس در مسیر تبدیل به ظرفیتی بالقوه برای کشاورزی شهرستان

کشت پسته در سلماس در مسیر تبدیل به ظرفیتی بالقوه برای کشاورزی شهرستان