مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 09:152020-10-27سياسي

عاقبت بافت تاریخی شهر همدان چه می شود؟


حدود دو ماه قبل 10 نفر از اعضای شورای شهر همدان در صحن شورا طرحی را تصویب کردند که طبق آن شهرداری ها برای ساخت وساز در بافت تاریخی شهری یعنی رینگ اول و دوم نیازی به استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، - ایسنا/همدان حدود دو ماه قبل 10 نفر از اعضای شورای شهر همدان در صحن شورا طرحی را تصویب کردند که طبق آن شهرداری ها برای ساخت وساز در بافت تاریخی شهری یعنی رینگ اول و دوم نیازی به استعلام از اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان ندارند.

پس از اما و اگرهایی که با تصویب این طرح به وجود آمد و مخالفت های اداره کل میراث فرهنگی استان، مدیرکل حقوقی وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در نامه ای به فرمانداری همدان، درخواست رد مصوبه شورای شهر همدان مبنی بر رد هر نوع استعلام از میراث فرهنگی برای ساخت و ساز در بافت تاریخی این شهر را مطرح کرد.

در نامه ابراهیم شقاقی به فرماندار همدان آمده بود شورای شهر اصلا نمی تواند چنین مصوبه ای را تصویب کند و قطع به یقین اگر فرمانداری همدان این مصوبه را تأیید کند، وزارتخانه میراث فرهنگی به روش های قانونی دیگر جلوگیری از اجرایی شدن این مصوبه را پیگیری می کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان درباره طرح مصوب شورای شهر به خبرنگار ایسنا گفت: براساس وظایفی که بر عهده د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عاقبت بافت تاریخی شهر همدان چه می شود؟

عاقبت بافت تاریخی شهر همدان چه می شود؟