مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 10:252020-10-27پزشكي

تالاسمی نوزادان خراسان شمالی در ایستگاه توقف


مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در سال های 98 و 99 تالاسمی نوزادان متولد شده استان، هم چنان در ایستگاه توقف قرار دارد.

- ایسنا/خراسان شمالی مسئول بیماران خاص دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: بر اساس بررسی های صورت گرفته در سال های 98 و 99 تالاسمی نوزادان متولد شده استان، هم چنان در ایستگاه توقف قرار دارد.

مهری فرشاد در گفت و گو با ایسنا، اظهارکرد: با توجه به انجام غربالگری بیماران تالاسمی ماژور خوشبختانه در سال 98 و 99 نوزاد متولد شده مبتلا به تالاسمی ماژور در استان نداشتیم.

وی از وجود 37 بیمار مبتلا به تالاسمی در استان خبر داد و اظهارکرد: اگر پدر و مادر به تالاسمی مینور مبتلا باشند، احتمال تولد فرزند مبتلا به تالاسمی ماژور در آن ها حدود 50 درصد خواهد بود.

وی تاکید کرد: بهتر است افرادی که مبتلا به تالاسمی مینور هستند با هم ازدواج نکنند تا از تولد فرزند مبتلا به تالاسمی ماژور پیشگیری شود.

وی اضافه کرد: با وجود تشخیص زودهنگام تالاسمی ماژور قبل از سه ماهه نخست بارداری به دستور پزشک ختم بارداری اعلام شده و در صورت سالم بودن جنین ادامه بارداری توصیه می شود.

وی خاطرنشان کرد: ویزیت های تخصصی، سونوگرافی، رادیولوژی، خدمات پاراکلینیک و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تالاسمی نوزادان خراسان شمالی در ایستگاه توقف

تالاسمی نوزادان خراسان شمالی در ایستگاه توقف