مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آبان 1399 ساعت 16:252020-10-27سياسي

رییس سازمان سنجش: 1400 فقط کنکور نظام جدید برگزار می شود


رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: از نظر شورای سنجش و پذیرش دانشجو، پرونده کنکور نظام قدیم و جدید بسته شد و سال آینده فقط کنکور نظام جدید برگزار می‌شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایرنا، ابراهیم خدایی بعد از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران درباره برگزاری کنکور نظام قدیم در سال 1400 تاکید کرد: محتوای درسی کنکور نظام جدید ساده تر از نظام قدیم است و داوطلبان یک سال برای مطالعه دروس و منابع مهلت دارند.

وی که در حاشیه جلسه نقشه جامع علمی کشور سخن می گفت درباره انتقاد تعدادی از داوطلبان نسبت به برگزار نشدن کنکور نظام قدیم در سال 1400 اظهار داشت: این موضوع به صورت مفصل در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی همچنین شورای سنجش و پذیرش دانشجو مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس سازمان سنجش آموزش کشور با انتقاد از انتشار اعداد و ارقام متفاوت در خصوص تعداد داوطلبان نظام قدیم از سوی برخی افراد، گفت: در عدد و ارقامی که اعلام شده، تشکیک می شود و افرادی که به اطلاعات واقعی دسترسی ندارند این اطلاعات را ارائه نکنند تا ذهن داوطلبان و جامعه مغشوش نشود.

وی درباره تعداد داوطلبان شرکت کننده نظام قدیم در کنکور سراسری 99 گفت: امسال، 259 هزار نفر داوطلب نظام قدیم شرکت کردند که از این تعداد، 63 هزار نفر با توجه به اختیاری شدن انتخاب نظام کنکور، به سوالات نظام جدید جواب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس سازمان سنجش: 1400 فقط کنکور نظام جدید برگزار می شود

رییس سازمان سنجش: 1400 فقط کنکور نظام جدید برگزار می شود